Alapárunk kialakításánál az alábbi szempontokat vettük figyelembe:
Tapasztalatból tudjuk, hogy „alvó” cég nem létezik. Még ha minimális a bevételszerző tevékenység, a „nullát” is határidőre be kell vallani (áfa, ipa, tao, stb.), kamarai hozzájárulást évente meg kell fizetni, év végi beszámolót el kell készíteni. A saját tőke szerkezet negatívba csúszhat, klasszikus adótanácsadói kérdések felmerülhetnek, sőt, akár még adóellenőrzés is indulhat a cég ellen.
Az árképzést befolyásoló tényezők:
- tevékenység jellege, ágazati kör
- éves árbevétel összege (az anyagi felelősségünk okán)
- a tevékenység áfa köteles, tárgyi mentes vagy vegyes
- kimenő számlák havi átlaga (készpénzes és átutalásos is)
- bejövő számlák havi átlaga (készpénzes és átutalásos is)
- választott-e alanyi mentességet (áfá-ban)
- KIVA, TAO hatálya alá tartozik e a cég
- ügyletei belföldiek, és/vagy EU-n belüliek és/vagy EU-n kívüliek
- havi, negyedéves vagy éves áfa bevalló
- alkalmazottak száma
- bérezési struktúra, fluktuáció (van-e cafeteria, műszakpótlék, teljesítmény arányos bér, stb.)
- bérszámfejtésen felüli HR feladatokat ki végzi (jelenléti ívek, szabadságnyilvántartás, stb.)
- havi, negyedéves, féléves vagy éves gyakorisággal kér eredményszámítást, ill. riportolást, adatszolgáltatást (ha igen, milyen nyelven)
- költséghelyes könyvelés szükséges-e?
- személyes konzultációs igény gyakorisága (napi, heti, havi, éves)
- fióktelepek, telephelyek, üzletek száma
- cégautó adó bevallási kötelezettsége van-e (cégtulajdonban van-e személygépkocsi)
- banki hitel, lízing, ill. egyéb adatszolgáltatási kötelezettség van e
- egyéb tevékenységek: értékpapírkereskedelem, ingatlan bérbeadás, stb.
- egyéb, a könyvelés számára fontos információ, igény
Árajánlatot, a fenti információk birtokában tudunk adni. Az árpolitikánk kialakítása során a kölcsönös win-win elv érvényesülését tartjuk szem előtt.